Home PRZEPISYNapoje Koktajl, którym się najesz, czyli borówkowe smoothie

Koktajl, którym się najesz, czyli borówkowe smoothie

by Julita Bator

Borówki to owoce sezonowe, które (w odróżnieniu od borówki amerykańskiej) wyrosły na naturalnej glebie bez sztucznych nawozów i w ogromnej większości przypadków bez sztucznych oprysków.

Owoce jagodowe, do których zaliczają się borówki (znane w niektórych częściach Polski jako czarne jagody) należą do najzdrowszych owoców na świecie. Ich wielorakie prozdrowotne działanie znane jest od dawna, a najnowsze badania naukowe potwierdzają tylko to, co medycyna ludowa wie od wieków (w medycynie ludowej wykorzystuje się zarówno owoce, jak i liście czarnej jagody).

Borówki poprawiają widzenie nocne, pamięć, obniżają poziom glukozy we krwi oraz poziom lipidów, mają działanie przeciwzapalne, zmniejszają stres oksydacyjny. Domowe przetwory z czarnej jagody mają także leczyć niektóre pasożyty u dzieci (owsiki). Jedzenie jagód zaleca się osobom z chorobami serca, cukrzycą, demencją, ze stanami zapalnymi. Mają one także udowodnione naukowo działanie antybakteryjne.

Borówki są dostępne zaledwie przez krótki okres w roku, dlatego warto jeść je nie tylko w pierogach, czy jagodziankach, ale też dorzucać do koktajli. Żeby móc korzystać z ich dobrodziejstwa przez cały rok, mrożę borówki w zamrażarce. Mrożę je bez mycia, a opłukuję pod bieżącą wodą bezpośrednio przed użyciem.

Jedzmy więc borówki, bo to prawdziwy superfood, który:
odmładza, odtruwa, odchudza i zmniejsza ryzyko nowotworów!

Poniższy przepis na koktajl z borówkami pochodzi z mojej książki Zamień chemię na energię. Zdrowie i siła na wynos, o której można przeczytać TUTAJ. Jest on pomyślany jako produkt białkowy, który można zabrać ze sobą na wynos. Dodatek twarogu sprawia, że jest on bardzo sycący i spokojnie możemy się nim najeść.

Borówkowe smoothie
łatwe, 1 porcja

Składniki:

30 g świeżych lub 50 g mrożonych borówek

150 ml napoju migdałowego bez cukru

30 g sera twarogowego

szczypta cynamonu

1 płaska łyżka miodu

½ cm obranego imbiru

Wykonanie:

Wszystkie składniki dokładnie zmiksować.

Źródła:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK92770/
  2. Schulz, E. Überhuber, Leki z Bożej apteki

Zobacz także

Dodaj komentarz